2009. június 15., hétfő

Új mánia - horgolás

Vagyis már nem olyan új, mivel kb. húsvét előtt tört rám igazán mániás szinten, de ezt is csak most tudom leírni :)
Előtte is már gyakorolgattam, anyuval próbálgattam, aztán ő megtanított az alapokra. Én nem igazán tudok kis próbadarabokat gyártani, amiknek nincs funkciójuk, azonnal valami "használhatót" kell gyártanom, így volt ez régen a kötéssel is :)
Szóval az első, amit még Gabi mutatott meg nekem, az az Ancsa féle nárcisz. Nekem viszont éppen akkor nem volt még ilyen vékony fonalam, tehát egy vastagabb, Lidl-s fonallal próbálkoztam. A "mű" elkészült és Zorka hajában egy gumira erősítve kapott helyett. :)
Ebből a fonalból aztán elkezdtem Gerdának egy sapit horgolni.
Szépen haladtam a viszonylag egyszerű mintával, mert kétráhajtásos pálcákkal még én is elboldogultam.
Ezt a mintát szerettem volna elkészíteni. Annyira szép az egész kis együttes. Sajnos azonban nem tökéletes a végén a minta, mert a csipke nem ilyen lett. Ezt az is bizonyította, hogy Ancsurka is meghorgolta a sapit és neki sem lett tökéletes.
Szóval nem bennem volt a hiba. Ez a sapi már csak képen van meg, mert nem sokkal később le is bontottam, úgysem használta volna senki, hiszen Zorka fejére is majdnem nagy volt és neki már nem illik az ilyen manósapi :)Tehát ez már csak a múlt.
Aztán horgoltam még két könyvjelzőt, mert ki kellett próbálnom, hogy boldogulok-e velük. Természetesen sikerültek és nem is volt bonyolult a minta. A mintát láttam már Ancsánál is, de eredetileg innen való.
Érdekes, hogy minden mintát angolból horgolok, és igaz tudok angolul, de nagyon rég nem használtam, és most legalább felújítom a tudásom és még a "szaknyelvet" is tanulhatom. :)
Itt a két könyvjelző, amiből az egyiket, a rózsaszínt Zorka kapta az énekkönyvébe, a sárga cirmosat pedig még Timi a névnapjára.


Azóta elkészült még egy kalapka Gerdának, és csereberéltem Délkával is, de ez már a következő bejegyzések egyike lesz.

1 megjegyzés:

micuska írta...

Háló! Valamikor elmentettem a könyvjelző mintákat, de újra telepítettük a gépet és képzeld, most téged dobott ki a gugli, amikor rákerestem.