2016. november 25., péntek

Színkavalkád

Az elmúlt napok most a festegetésről szóltak. Zorkát is lázba hoztam vele, először az ő kedvéért festettünk meg egy adag előszálat. Ő választotta a színeket, nekem pedig annyira megtetszettek, hogy a végén 20 deka Rikker gyapjat is megfestettem hasonló színnel.




Következő napokban folytatódott a pepecselés, szívesen segített, élvezte a színek tesztelgetését.
Volt 40 deka Blue faced Leicester gyapjam, még vagy 2 évvel ezelőtt rendeltük, gondoltam kipróbálom, milyen lehet festeni.
Nagyon fura volt, mert teljesen másképp fogta meg a festék, nehezebben itta át, és mindig maradtak kilógó szöszök :D
Nem győztük locsolni, aztán végül bekerültek a sütőbe, most már lesz, ami lesz alapon. :)
Tovább is kellett benntartani, aztán mikor meguntam, a szokásos eljárást követve, ment úszni az ecetes vízbe.
Nagyon furán reagált mindenre, de nekem a végeredmények messze felülmúlták a képzeletemet. A képek nem adják vissza, de annyira szépek lettek, teljesen más, mint a merino, talán nem olyan puha, mint a Rikker gyapjú, de imádni való.
Ezen kívűl volt még 10 deka barna merinom, őt is megfestettem, nem volt egyszerű, mert az alapszín miatt a sárga festék nem is látszik szinte. 
Az utolsó pedig egy selyem-merino roving volt, vagyis festés után már nem vagyok benne biztos. Mivel én selymesnek vettem, de már gombolyagban is nagyon tapadt, nagyon "sűrű" volt, aztán mikor előkészítettem végre és kivettem a sütőből, jött a fekete leves, a fényes részeket nem fogta be a festék. Legalábbis nem úgy, ahogy kellett volna. Eddig nem volt ilyen gondom a selymekkel, szóval nemtom, hogy most mi volt a hiba, vagy egyáltalán selyem-e? A képeken totál fehérnek látszik, de azért szerencsére ennél picit színesebb.

Az a színkavalkád, ami pedig a végeredményt illeti, ebben a borongós időben, hát nekem igazán szívmelengető. 

Persze a Blogger megint önálló életet él, és összevissza tekergeti a képeket, remélem azért így is élvezhetőek :)



 Rikker gyapjú

Az a bizonyos selymes



Barna alapszínre festett merino













Egyszerűen imádom :)



Legyen Nektek is szép napotok!
 

Nincsenek megjegyzések: